fredag den 7. april 2017

En sund graviditet

Nu er der kommet ud – vi skal have en lille en mere, som melder sin ankomst til september, hvis alt går som det skal. Det er fantastisk at være gravid igen. 
Sidste gang jeg var gravid, var jeg meget lyststyret da det galt mad og tog ca. 30 kg. på. Jeg har ikke lyst til at få så mange kilo på min krop denne gang. Så nu da jeg er kommet over de første uger, hvor kvalmen havde sit greb om mig, så vil jeg nu have en sundere livsstil - min normale livsstil og ikke lade mig påvirke af graviditeten. Ikke sagt, at jeg ikke kan spise kage eller junkfood, det skal bare ikke være hverdagskost.
Sidste gang stod den på softice med flødebolle hver dag – meget farligt at være gravid om sommeren, for så er det mere okay at køle sig af med en is.

Så denne gang skal det stå på sunde og lækre retter, så håber jeg, at jeg kan styre min søde tand med lækker sommerfrugt, som meloner, bær osv.

Min morgenmad pt. består af æg og rugbrød, frokosten er meget forskellig og det samme med aftensmaden. Jeg prøver virkelig at have sunde mellemmåltider som A38, frugt og lignende. Heldigvis er det ikke lige så svært at holde sig fra de søde sager denne gang, for jeg har ikke lige så meget lyst til det søde – mere det salte, uden at det går hen og bliver chips osv.

Noget jeg dog helt klart skal have begyndt på, er at cykle. Jeg mangler dog en cykel, da vi har solgt vores ladcykel. Derudover har jeg overvejet at melde mig til graviditetsyoga og senere skal jeg have meldt mig til graviditetssvømning. Jeg elskede at gå til svømning, da jeg ventede Njord og jeg kom desværre kun til yoga omkring 3 gange meget sent i graviditeten. Så det vil jeg gerne have ændret denne gang.


Hvad er/var din yndlings motionsform som gravid? Tænker du mere over, hvad du kommer i munden eller er din graviditet muligheden for at kunne spise alt?

Okay - müsli er nok ikke det sundeste, men er løbet tør for frugt :( Og er ikke fan af ren A38.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar