søndag den 19. februar 2017

Mad for sjælen

Min veninde Lucie og jeg, havde ikke set hinanden længe, så hvad er hyggeligere end at mødes til lidt drinks og god mad?

Så hvor skulle vi dog hen. Vi fik bestilt bord hos Souls – en hip, vegansk restaurant inde på Østerbro. Min veninde er vegetar og jeg har intet imod at undvære kød i min mad. Hun har været der en del gange før, både til brunch, frokost og aften, og har talt så godt om det, så det gjorde mig jo kun endnu mere nysgerrig.



Da jeg læste aftenmenuen hjemmefra, må jeg ærlig indrømme at jeg rynkede lidt på næsen og tænkte ”det tror jeg ikke, at jeg kan lide”. Så hjemmefra havde jeg ikke fundet nogen favorit bland retterne, men ventede på at høre, hvad Lucie kunne anbefale.

Mit første indtryk af stedet var kun positivt - der er en lækker stemning derinde og en fed indretning. En afslappet stemning, med flere forskellige typer; dem der sidder som par og har en romantisk middag, hende der sidder med sin computer og enten arbejder eller studerer, veninder eller familier der vil have lidt god mad og hygge. 

Da vi sad derinde blev vi hurtig enige om, at vi skulle drikke sangria – det smager jo så godt og er virkelig en drink, der minder mig om sol og sommer. Denne var dog ekstra god end den normale sangria man kender, denne var lavet med jordbær. Himmelsk siger jeg bare. Vi nåede da også at få drukket et par stykker.
Af mad blev vi enige om at deles lidt, så man kunne få smagt lidt forskelligt. Så vi bestilte en Mexican Burger og så en Homemade Pizza. Jeg må sige, at jeg stadigvæk drømmer om den pizza – den var så fyldt med smag og var bare lækker hele vejen igennem. Desværre gik det lidt ud over burgeren, at man havde startet med pizzaen, da den lagde en god bund og sulten dermed ikke var så stor, da den skulle spises. Den smagte skønt, med en god guacamole. Jeg kunne ikke smage, at bøffen af oksekøb manglede – så min tanke var hurtig, at man godt kunne have en kødelsker med derind og de ville gå derfra mætte og tilfredse med et lækkert måltid.


Jeg er ked af, at det ligger så langt væk fra mig af, for det var helt klart et sted, jeg ville tage hen oftere med veninder, hvis jeg ikke skulle rejse så langt. Men er du i nærheden af Østerbro, så vil jeg helt klart anbefale dig at tage ind forbi Souls – om det så er til brunch, frokost eller aften. Jeg nægter at tro, at du vil blive skuffet.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar