onsdag den 21. december 2016

SNART JULEBABY

Jul, jul, jul. Hvad er der ikke at elske. Der er i hvert fald en der elsker julen meget højt, hele året rundt og det er juleeksperten.
Måske du har set ham i Go’morgen Danmark eller hørt ham i radioen, ellers følger du ham måske allerede på hans blog, facebook eller instergram. I hvert fald er han et bekendtskab værd, hvis du holder bare en smule af julen.

Jeg har været så heldig at få lov til at interviewe Daniel, der er juleeksperten, for at finde ud af, hvem der gemmer sig bag ved al julen.


Hvad indebærer det at være juleekspert?
”Jeg repræsenterer julen og driver Danmarks største juleblog, og har ageret ekspert i julen i flere tv- og radioprogrammer. Jeg blogger om jul, juleprodukter og julekalendere. På min blog kan du for eksempel finde julens bedste opskrifter eller guides til den bedste julemusik. Jeg kalder mig også iværksætter, da jeg har produceret og ageret vært for julekalendere. Skrevet og sunget julemusik. Jeg har designet juletøj og plakater, og har været med til at udvikle en unik juleøl. Jeg har samarbejdet med store danske firmaer som Odense Marcipan, Urtekram, Cloetta, Scanbox og Medusa-Copenhagen. Gennem mit hverv som juleekspert og blogger, hjælper jeg også velgørenhedsorganisationerne Røde Kors, Kræftens Bekæmpelse og julegaveregn”.

Hvor har du denne passion for julen fra?
”Min julesæk har, siden min barndom, været fyldt med dejlige juleminder og traditioner, og dem glæder jeg mig til at give videre. Vi skal dog også, som en lille ny familie, skabe vores egne traditioner”.

Nu skal du være far – hvornår fandt du ud af det?
”Det fandt jeg ud af på min fødselsdag, hvor min hustru havde en lille ekstra morgengave til mig, der var en positiv graviditetstest”.

Hvordan reagerede du?
”Jeg blev meget lykkelig. Det var som en drøm der gik i opfyldelse. Det er klart den bedste fødselsdagsgave jeg nogensinde har fået. Vi havde prøvet siden vi blev gift i december 2015”.

Er du spændt på din nye rolle som far?
”Lige nu er jeg mest spændt på at se min lille pige. Og så glæder jeg mig enormt meget til den første jul som familie. Det er første spadestik til en kommende årrække af nye og gamle traditioner, som smelter sammen og bliver til noget unikt”.

Har I fundet på et navn til Jeres kommende datter?
”Ja, hun skal hedde Luna.”

Hvilke træk håber du at barnet får fra dig og din kone?
”Min hustru tror at hun får mine læber. Personligt håber jeg, at hun får lidt af mit røde hår og min hustrus brune øjne”.

Er du begyndt at omstille dig til livet som far?
”Ja. Jeg tror, at min hjerne har været indstillet på det meget længe. Jeg er ovre den vilde ungdom og glæder mig til det næste kapitel af mit liv”.

Vil du stadigvæk have gang i lige så mange projekter i det nye kapitel af dit liv?
”Ja, det vil jeg. Jeg ved ikke, hvor meget tid jeg får, men mine juleprojekter betyder meget for mig. Jeg har heldigvis en fantastisk hustru, som støtter mig i mine julerier og det gør min hverdag en del nemmere”.

Havde du for et år siden, forestillet dig at du nu skulle til at være far?
”Ja, jeg havde forestillet mig det, men jeg ved ikke om jeg havde troet det. Min hustru og jeg er ofte gode til at handle. Vi flyttede sammen efter en uge, blev gift efter  1½ år, nu skal vi være forældre og er lige flyttet ind i vores nye hus.

Hvor ser du dig selv om 10 år?
”Jeg ser mig selv sidde i en lænestol med en god kop gløgg. Jeg sidder og kigger på min skønne familie. Min smukke hustru, mine to børn og min lille hund. Min drøm er, at jeg lever af mine julerier. Så hvis alt går som jeg drømmer om, så er min hobby blevet til min levevej”.




Hvis du er blevet lidt interesseret i at vide mere, så kan du høre dette års julenummer, din første jul her og finde linket til hans blog her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar