torsdag den 22. december 2016

JULEN ER GAVERNES FEST

Nu tæller vi de sidste to dage, inden juleaften. Dette betyder at mange lige nu er i gange med at købe da sidste gaver og ikke mindst pakke gaver ind.

Jeg elsker at købe julegaver; at skulle finde en gave, som vil bringe glæde og overraskelse hos modtageren. Det bedste jeg ved, er at købe en gave, som ikke står på ønskelisten, men som personen har haft fortalt at han/hun ønsker sig. Dette bringer nemlig meget større glæde og overraskelse. Et ønske, man havde glemt at få med.
Sådan er det så ikke hver gang og med alle, men derfor er det stadig hyggeligt at være på gave indkøb. Når jeg er på gaveindkøb, siger jeg altid nej tak til at få pakket gaven ind – jeg vil hellere have at de sparer gavepapiret, så jeg kan komme hjem og nusse om gaven med mit eget gavepapir.

I år har jeg bare været så uheldig, at jeg har ligget med lundebetændelse det meste af december – og gør det endnu, men heldigvis er det næsten væk. Men dette betyder at jeg ikke har fået lov til at være med ude og købe julegaver. Jeg havde hverken energi, luft eller overskud til julegaveracet i år. Så Niclas har haft været ude alene – som han har klaret med bravur (efter mange opkald til mig, så det var næsten som selv at være der).  Plus at han kender mig så godt, at han vidste gaverne ikke skulle pakkes ind. Så skulle han ikke være så længe væk og butikkerne kunne bruge det gavepapir på en anden kunde. 
De resterende gaver har jeg heldigvis kunne finde på nettet. Jeg er lykkelig over at det er en mulighed, i situationer som dette. For ellers ville Niclas ikke have nogen gave fra mig under juletræet i år.

Så nu har jeg kunne sidde stille og roligt, og kunne pakke alle de fine gave ind. Det vil jeg gerne dele med jer, så kan i måske blive lidt inspireret, ud over den sædvanlige måde at pakke gaver ind på.
Jeg har dog haft været i gang tidligt, hvor jeg pakkede Njords pakkekalendergaver ind. Der blev også hygget med indpakningen, med gavepapir, bånd og det hele.

Nogle af Njords kalendergaver med små finesser og enkelhed.

Endnu en kalendergave - denne med et segl for at gøre den lidt mere anderledes end den normale indpakning.














Lidt natur ind i indpakningen gør indpakningen varmere, især når man pakker ind i kølige farver som grå. 
En kæmpe knallert på juletræet - dog er der ikke så meget bang over denne, hvis man giver i begge ender. 
For de yngre medlemmer af familien, skal gaverne også være tiltrækkende og hyggelige. Selvom gaver for de fleste børn, i forvejen er tiltrækkende.
En firkantet gave kan pakkes ind på andre måder end tæt til - denne er pakket ind som en høj pakke, så ligner det at den muligvis gemmer på noget højt. Dermed kan man også binde båndet på en ny måde. Stilren, anderledes og simpel.
Kom gerne gran og kogler på gaverne, det giver noget mere liv og pifter en simpel indpakning lidt ekstra op. 
 Som i nok kan se, er jeg meget til en simpel, stilren indpakning, men med små tvist. Jeg er ikke til pangfarver og er ikke den bedste ven med rød. Men små røde hjerter på gråt papir, kan gøre meget.

Rigtig glædelig jul og god fornøjelse med julegaveindpakningen. 

Jeg har været så heldig, at DP Danmark A/S denne jul har kontaktet mig, og sponsoreret en masse lækkert gavepapir, bånd, gaveposer og mærker. Desværre – både for mig selv og for jer, så sælger DP Danmark A/S kun b2b, altså business to business.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar