mandag den 4. januar 2016

Så starter det...

Så er det i dag. I aften klokken 17, hvor det hele går løs. Jeg er virkelig spændt og nervøs. I dag starter de 10 ugers træning, der skal være med til at skabe et sundere mig.

Jeg ved faktisk ikke, om jeg skal grine eller græde. Den sidste måned har jeg drukket minimum ét glas sodavand hver dag og der er da også kommet lidt andet usundt indenbords. December har virkelig været en ulækker måned, med alt for fed mad og alt for meget sukker.

Jeg er alligevel kommet nogenlunde fra start af i det nye år. Jeg har slet ikke drukket sodavand i 2016, jeg har haft lavet frokost hjemmefra som bestod af en lækker salat. Der er dog kommet aften-hygge-guf i min mave, men jeg gider ikke at være typen der slet ikke vil røre noget fedt eller sukker. Man skal altså huske at hygge sig.

Det er nu heller ikke kostplanen jeg frygter – at spise sundt er slet ikke ringe, det kan være super lækkert og fristende. Det er selve træningen jeg frygter. Jeg går meget i løbet af en dag, men en tur på trapper eller at løbe efter bussen, kan godt få mig til at halse efter vejret. Pinligt på sin vis, men jeg har ikke trænet i meget lang tid. Min træning er gåture med hunden, at lege fangeleg med min søn og kaste rundt med ham (armmuskler siger jeg bare – jeg har aldrig haft mere trænede arme end efter jeg er blevet mor).

Jeg har fået lidt informationer om vores første dag med træning. Informationerne kom dog ret sent, så jeg har kun haft i går til at ”forberede” mig, hvor jeg så var på arbejde hele dagen.
På første dag skal vi have taget billeder i undertøj, for at kunne se før og efter resultatet – hvilket jeg er meget spændt på. Altså resultatet, ikke så meget at få taget billeder. Jeg ligner altid en hat på den slags billeder, men jeg kan jo altid skære mit hoved væk på billedet.

Men jeg må sige, at jeg er lidt dårlig forberedt. Jeg har ikke kunne finde et par løbebukser som jeg ville have. Det skal jo være vinter løbetights og dem jeg har herhjemme er mere beregnet til sommer. Plus at jeg også mangler en løbejakke. Men det kommer vel. Jeg har i hvert fald fået købt et par lækre nye løbesko, da de gamle havde udtjent deres levetid, og så var jeg så heldig at få et Garmin Vivofit ur i julegave fra arbejdet. Så de ting er der styr på. Så mangler jeg kun de vigtigste ting. Men det begynder først klokken 17, så jeg kan måske nå at finde noget inden.


I må have en helt fantastisk dag og jeg vender tilbage med lidt mere om mit træningsforløb.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar