fredag den 11. december 2015

Fortælling fra en nybagt mor #5

Følelsen af at være nybagt mor er unik og kommer med en masse tanker, drømme og bekymringer. Dette er ikke anderledes, selv når man bliver mor for anden gang. Dette kan Anja skrive under på, der nu kan kalde sig mor til to dejlige drenge.

Lykken er ... at være mor

Den 28. oktober 2015 blev jeg mor for anden gang.

Jeg har i forvejen Noah på 4 år, med en anden. Jeg havde gået med mange tanker omkring, hvordan fødslen ville gå denne gang. Jeg var faktisk lidt nervøs. Men fødslen gik heldigvis hurtig og selvom det gjorde mere ondt end første gang, er han alle smerterne værd. Det gjorde mere ondt fordi jeg denne gang kun havde 2 presseveer før han var ude. Og anden gang er veerne kraftigere end første gang sagde min jordmoder bagefter og det skal jeg da lige love for.
Jeg har igennem min graviditet tænkt mange tanker om, hvordan det ville være at have to børn, hvordan ville min store søn Noah tage det at blive storebror, hvordan ville han reagere på at skulle dele mor med lillebror.

Nu er lillebror Elias 19 dage gammel og Noah er en rigtig god storebror, som gerne vil nusse og kysse, men også syntes Elias er irriterende så han vil nive ham.
Jeg kan til tider blive helt vildt ked af det, fordi jeg ikke har lige så meget tid til at lege med Noah som jeg havde inden Elias kom. Jeg føler mig som en dårlig mor til tider, fordi jeg ikke sover om natten og derfor ikke har ligeså meget tålmodighed som jeg havde før. Jeg troede ikke at det var muligt at have nok kærlighed til at elske to børn lige højt, men det er fantastisk at være mor til to.
Nu er Elias kun 19 dage gammel, så vi skal alle lige vænne os til vi er 4, men indtil videre går det over al forventning :)

Jeg elsker mine drenge over alt på jorden og er sikker på, at de nok skal blive rigtig gode venner når Elias bliver større og de kan lege sammen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar