onsdag den 14. oktober 2015

Efterårsvejr er suppevejr

Når kulden sniger sig på, så er det der jeg begynder at tænke suppe konstant. Min kæreste hader det, men lever med det – han gider ikke selv at lave mad, så der er ikke så mange andre muligheder, hvis det er mig han vil være sammen med. Vi er dog blevet enige om at klare supper (eller vandede, som min kæreste siger), det er et no-go. Så blendede supper er godkendt, nogle mere end andre.

I går aftes blev det til broccolisuppe. En grøntsag, som jeg ikke før har haft lavet til suppe. Det er ellers ikke en særlig populær grøntsag herhjemme, men som suppe gled den nemt ned.  Som endnu et plus, så er den meget nem at lave.

Broccolisuppe

2 bagekartofler
1 løg
3 fed hvidløg
1 broccoli
1 liter vand
1 grøntsagsbouillon
¼ liter fløde

1 pakke bacon i tern


Skræl kartoflen og skær den i tern, skær løg og hvidløg i grove tern og kog det i 10 minutter, i vandet med bouillonen. Skær broccolien i grove tern og kog den med de sidste 10 minutter eller til det hele er mørt. Blend det med en stavblender til en lind masse. Tilsæt fløden og smag til med salt og peber.

Steg baconen spröd på panden og server som topping til suppen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar