lørdag den 12. september 2015

Ondt i halsen?

Sidst jeg havde ondt i halsen, kom en af mine veninder med en brillant ide – at jeg skulle drikke en varm mojito. Jeg havde dog ikke ingredienserne til den, så da jeg havde ondt i halsen i morges, måtte jeg jo ud og købe tingene ind. Og opskriften, ja her kommer den.

VARM MOJITO (1 pers. Eller kop)


Saften fra ½ lime eller citron
2 stk. sukker
En håndfuld mynteblade
1 lille skive ingefær (kan undlades, men giver et ekstra pift. Især hvis man undlader alkoholen)
Kogt vand
½ dl hvid rom (kan sikkert erstattes af anden rom)

Kog vandet. Kom sukker, citronsaft og mynteblade i en kop og pres det med en morter. Skær ingefæren i tern og kom ned i koppen. Hæld det kogene vand over, den mængde som der passer dig. Kom til sidst rommen i.

Nydes varm.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar