mandag den 7. september 2015

Et helt år er gået!

Sidste lørdag fejrede vi Njords et års fødselsdag. Og i løbet af dagen gik der da også et gip igennem mig, at jeg et år tidligere havde været igennem veer og alt det andet der hører med, for til sidst selv at tage imod den skønneste guldklump og tage ham op i mine arme.


Temaet til fødselsdagen blev dog lidt ligesom dåben, meget mintfarvet. Ikke at en fødselsdag skal have et tema, men jeg kunne ikke lade vær. Jeg glæder mig også til at kunne lave tema efter hans ønske, med Zoo dyr, Cirkus, Batman eller noget fjerde. Det er så hyggeligt at kunne gøre en masse ud af sådan en dag – også selvom Njord var så ligeglad til denne første fødselsdag.


Jeg var da også lidt kreativ med nogle flasker til børnene, som jeg laver en lille DIY til.


Det startede dog ikke så godt. Torsdag morgen afleverer jeg ham i vuggestue, hvorefter jeg tager hjem og bager gulerodsboller og æble/gulerodssaft. Det og lidt frugt skulle Njord have med i vuggestuen om fredagen. Da jeg lige præcis er blevet færdig med begge dele, ringer de fra vuggestuen og fortæller at Njord har 39,9 i feber.

Så resten af torsdagen og hele fredagen går med feber. Så ingen hygge i vuggestuen, men i stedet en sløj lille dreng hjemme.

Jeg skulle have bagt boller til lørdag og have lavet lagkage, men vi har også i baghovedet, om vi skal aflyse hans fødselsdag. Så min mor tilbyder at lave bollerne, så vi kan fokusere mere på lillemanden.

Natten til lørdag er et helvede og Njord har det ikke godt, men da han vågner lørdag morgen, er han glad og feberfri. Så vi holder fødselsdag  og hygger. Gæsterne er inviteret til kl. 13.18, på hans fødselstidspunkt.

Invitationerne til Njords 1 års fødselsdag

En super hyggelig og vellykket dag, med skønne gæster, fine gaver, hygge og kærlighed.


Vil du læse min historie om at blive mor, så kan se læse den her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar