tirsdag den 10. marts 2015

Bamser og prinsesser

Hvem elsker ikke gode børnefortællinger, bamser og prinsesser?


Jan Mogensen lavede i 1980erne en række børnebøger om bamse og hans forskellige eventyr, men det kan være at du kender ham for noget af hans andet arbejde.

Albertslund bibliotek har lavet en lille udstilling med de originale tegninger til fem af hans bamsebøger og ikke nok med det, så kommer Jan Mogensen selv og læser højt den 21. marts. Arrangementet er for børn fra 3-6 år og du kommer til at høre eventyret om Bamse og den kinesiske prinsesse.

Jeg tror, at det bliver en hyggelig dag. Men har du ikke tid den dag, så kan du komme forbi og se de søde illustrationer. Det er også en hyggelig måde at introducere biblioteket til ens barn og se, hvad de har at byde på.
 
Jeg tog hen for at se udstillingen, for mig selv og for at vise Njord den. Han elsker at kigge på billeder, men han valgte så at falde i søvn på vej derhen og sov i to timer, så det blev kun mig der nød tegningerne. Njord havde nok heller ikke fået så meget ud af det, da han kun er seks måneder, men man skal jo starte et sted.


Jeg elsker bare, når bibliotekerne gør noget i børnehøjde, som ikke bare er at have et sted de kan lege. Flere af den slags arrangementer tak – og også nogen for mødrene på barsel, som handler om børn.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar