lørdag den 21. marts 2015

Alle de planer

Da jeg var gravid, havde jeg så mange planer og ideer om, hvad baby og jeg skulle gå til - babysvømning, rytmik, yoga. Vores uge ville være fyldt med aktiviteter – gerne flere om dagen.


Så kom virkeligheden og hverdagen. Realiteten i dag er, at man som mor på SU gør, at det økonomisk ikke kan lade sig gøre. Overskuddet er heller ikke det største og man har også et hjem der skal passes. Vigtigst af alt, baby kan slet ikke klare alt for meget. Der skal være ro omkring sådan en lille skabning og ikke mindst tid til at de kan skabe sig en rytme. Derudover skal man også have tid til at nyde synet og tiden sammen med sin baby, det gør man ikke, hvis man farer rundt og skal en masse.

Så her er der overskud til babyrytmik hver anden tirsdag og hygge med terminsgruppen hver anden mandag. Det er lidt for lidt, efter min mening. Njord kunne godt bruge at komme mere ud blandt børn på hans egen alder. Heldigvis er vi efterhånden blevet gode til at mødes, os fra terminsgruppen og dem jeg kender, der har fået børn.

Noget jeg ærgrer mig  over ikke at have prøvet endnu, det er babysvømning. Nu har jeg købt det andet par blebadebukser, så håber jeg, at de bliver brugt denne gang. Planen er at tage i svømmehallen i Påsken – måske ikke den bedste plan, men vi tænker at være der, når svømmehallen åbner. Jeg har også planer med to skønne mødre, med børn på samme alder som Njord, om at vi også skal af sted sammen. Så mon ikke at det lykkes.


Hvilke aktiviteter går dig og din baby til? Kan du anbefale nogen? 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar