onsdag den 31. december 2014

Godt nytår

Tak for det år der snart er forbi og på gensyn i året der kommer. 

Tænk på alt, hvad der er sket igennem 2014. Det var året, hvor jeg havde en positiv graviditetstest i hånden, flyttede i større lejlighed, fik nyt efternavn, fødte den dejligste lille dreng, holdt barnedåb og ikke mindst, blev forkælet af alle de dejlige stunder med venner og familie, som har været der igennem året. Den største ting, må helt klart være, at være blevet mor! 

Selvom jeg er mor på SU og det er trist at slutte året med at skrive eksamensopgave, så har det været helt fantastisk. Jeg sad tidligere og lyttede til min kæreste og vores søn, der morgenhyggede inde i vores seng. De sov stadig, da jeg stod op. Pludselig var der grin og pruttelyde derinde fra. 

Jeg har siden første dag, elsket min kæreste ubetinget - han er fantastisk. Jeg troede, efter bruddet med min ekskæreste, at jeg aldrig rigtig ville komme til at stole på en mand igen. Men jeg skulle bare møde den rigtige og så faldt alt på plads. Der har ikke været nogle spørgsmålstegn overhovedet; ikke da vi flyttede ind sammen (efter en måneds tid), ikke da vi købte hund sammen, ikke da vi købte bil sammen, ikke da vi valgte at droppe p-pillerne, ikke på noget tidspunkt, har jeg været i tvivl om, at han er manden i mit liv. Meget sukkersødt, men det er sandt. 

Nu har vi den skønneste hundebasse på 2,5 år og den dejligste babydreng på 4 måneder. Det er helt utroligt, at vi har fået så skøn hund, med så dejligt et sind. Min kærlighed vokser hver dag, med kærlighed til Njord. Selvom jeg har elsket ham ubeskriveligt siden jeg mærkede ham gro inde i min mave, så bliver det bare en større og større kærlighed. Først nu forstår jeg min egen mor, med alle hendes bekymringer og at hun ikke ville have mig til at flytte hjemmefra. 

Nu skal jeg bare være færdig med min uddannelse og så er der intet at sætte fingeren på længere. Eller vi vil jo gerne købe et rækkehus og en større bil, og så skal jeg selvfølgelig finde et arbejde efter uddannelsen, som jeg glæder mig til. 

Nu går vi ind i et nyt år, hvor vi skal hjælpe Njord på vej til at blive en dejlig tumling. Jeg glæder mig til både op og nedture (mest op selvfølgelig). Til ture i skoven med hund og baby, træning, ses med venner og veninder, babysvømning, mor-barn yoga, biografture med kæresten og meget mere. 


Aftenen i aften står på mos til Njord - jordskokke og gulerodsmos - og på oksemørbradspuds til Huckie. 
Niclas of jet skal have oksemørbradsbøffer med hasselbackkartofler, bønner og bearnaisesovs. Til dessert er der hjemmelavet citronfromage (lavet af min mor), marcipan/chokolade is og kransekage - og selvfølgelig champagne. Vi skal kun være os fire. Vi gad ikke ud, selvom både mine forældre og nogle venner bød på festlig stemning, så har nytårsaften aldrig sagt os noget. Det er en aften, hvor vi bare skal hygge, se film, nytårstale og ellers ikke det store. Det kommer mere til at være, når Njord er større, så kan vi ses med andre der også har børn, så han kan hygge sig. 

Rigtig godt nytår - pas nu på dig selv og kom godt ind i det nye år. Tak for 2014 og snart velkommen i 2015. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar