lørdag den 27. december 2014

Blodbad!

Hvad sker der med mig? Er det her normalt? Er jeg syg?
Nåh nej, jeg er kvinde - goddag igen fru. Rød, det har været over et år siden sidst og jeg har ikke haft savnet dig. 


Du læste rigtig nok, dette blogindlæg handler om menstruation. Ikke det skønneste emne, men alligevel et emne, som rør ved de fleste hunkøn, fra de er omkring 13 år til overgangsalderen træder ind, typisk efter de 50. Men der er små stop, i længere perioder, hvor man er fri for bind, tamponer, p-piller osv. En periode man kalder graviditet. 

Jeg har siden november 2013 ikke skulle tænke på at have et bind i tasken. Det havde jeg alligevel, da det først var i januar, at jeg endelig tog en test, der viste to streger. 

Efter julefrokosten hos mine bedsteforældre i går (hvor jeg havde klemt mig ned i et par før-graviditetsbukser, som havde MEGET stræk!) kom jeg hjem og gik på toilettet. Men jeg må sige, at det var et chok, da toiletpapiret pludselig var rødt. Jeg havde da glemt at om den lille detalje, som pludselig ville vende tilbage til min krop. 

Det underlige var, at jeg samme dag havde tænk "hvornår mon jeg får menstruation igen?". 

Nu kan der blive produceret flere børn - men ikke lige nu. Njord skal nydes, inden han skal være storebror. Storebror har vi dog planer om at han skal blive. 

Ikke mere menstruationssnak i denne omgang. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar