søndag den 9. november 2014

Forberedelse

Inden barnedåben, sidste lørdag, var der en masse forberedelse og planlægning.

Vi startede med onsdag, hvor vi skulle handle ind til al den mad, der skulle laves. Min kæreste kørte ud og hentede Njords bedste, som skulle være den første til at passe Njord. Jeg var ikke meget for at skulle forlade min dreng - men når det nu var min mor, så gik det nok. Jeg er jo blevet skøn og dejlig :D Men alt gik selvfølgelig godt. Njord havde sovet en lang lur, både i barnevognen og på sin bedste, samt fået mad og leget.

Torsdag aften kom min bror, svigerinde og nevø på besøg. Min svigerinde havde sagt ja til, at hjælpe mig med at lave cupcakes til barnedåben. En fed chokoladekage med en sur limemousse på toppen. Så lækkert - og så lækkert, at jeg glemte at få et billede af dem! Men de blev så lækre, efter min mening, og det var fantastisk med hjælp, imens mændene tog sig af børnene.

Fredag stod den på pyntning af lokale. Der kom bedste og bedstefar forbi. Njord hyggede og puttede sammen med sin bedste, imens vi andre fik styr på lokalet. Det var skønt. Jeg kunne få pyntet, som jeg ville, uden en baby på armen og de to stærke mænd kunne slæbe borde osv. Det hele blev så fint og lige som jeg havde håbet. Hele dåben i mintfarvet og med skyer - to ting der præger alt om Njord meget. Han kommer til at hade mint og skyer (og ræve) når han bliver ældre. 

Lørdag morgen ringer bedste så og spørger om det er fint nok, at hun har bagt 150 boller - fire forskellige slags. Mere end fint nok. Der var boller til fryseren - noget som kæresten blev så glad for. 
Vi fik styr på det hele, med en masse hjælp. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar