fredag den 24. oktober 2014

En masse gode ideer

Når man går rundt derhjemme på barsel, så får man tid til at se sig omkring og få ideer til, hvad man godt kunne tænke sig at ændre i boligen. Når man er sådan en som mig, så har man rigtig mange ideer og så er et sted som Pinterest et farligt sted. Man kan få så mange gode ideer derinde.

Tre ting jeg dog har haft tænkt på at lave længe. Den ene er cement lysestager. Man kan lave så meget ved dem og lave dem ud af alle mulige ting – det giver et råt look til hjemmet, samtidig med at de kan blive malet kobberfarvet. En billig måde at få lysestager og en nem måde, plus at du får nogle stager som ingen andre har. Noget der virkelig tiltaler mig.

Link til diy: kobber/guld stager, små med stjerner og klodsen

Den anden er en dørmåtte. Min kæreste og jeg købte en i Sverige for snart tre år siden og den er efterhånden så grim, fordi den er så slidt. Sådan er det, når man bor i en opgang, hvor folk skal forbi ens hoveddør – så kan man ikke undgå at en masse folk træder på den dagligt. Men så fandt jeg denne ide på Pinterest med at lave en dørmåtte selv eller i hvert fald pynte den selv. For ærligt, så synes jeg at de dørmåtter man kan købe er så grimme og dem der endelig er lidt pæne, ja dem har alle. Så man kan bare købe en helt kedelig, ensfarvet dørmåtte og så noget spraymaling. Så smart.

Dørmåtte



















Den sidste ting jeg længe har ville have i min stue er hylder, men ikke bare almindelige, kedelige hylder – det skal være nogle i lækkert design. Men i stedet for at give flere hundrede kroner for bare en enkelt hylde, så kan man lave det billigt selv, med bare en træhylde og en læderrem.

Hylde med læderrem

Det bliver nok ikke lige nu, at disse ideer kommer ud i verden, da jeg har opdaget, at man som nybagt mor ikke har alverdens tid. Man har kun meget tid til at komme på ideerne, men ikke til at udleve dem.
Men når jeg får tid, så ved jeg, at jeg kan smutte forbi min lokale XL-byg og størstedelen af de materialer jeg skal bruge. Så jeg glæder mig til at kunne bruge min kreativitet i hjemmet.

Al inspiration og billeder er fundet på Pinterest og har link ind til Pinterest, hvor du kan finde de oprindelige sider, hvor der er DIY til hvordan du laver tingene. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar