tirsdag den 26. august 2014

Kom nu ud!

Jeg er 40+2 i dag og har været på besøg hos jordemoderen.


Jeg har ikke haft skrevet så vildt meget om min graviditet herind, men har i stedet delt de ting jeg har haft købt til lillemanden. Nu får i så lidt tanker – uden censur – fra en gravid kvinde, der nu er gået over termin.

Det er ikke lang tid jeg er gået over termin, endnu, og dem der har gået længere tid over end jeg har nu, vil sikkert ryste på hovedet og sige at jeg ikke skal klage. Det har jeg nu heller ikke tænkt mig, men hold da op det er begyndt at være frustrerende at være gravid.
Jeg er kommet til det punkt, hvor jeg ikke længere kan tælle ned, for jeg ved ikke, hvad jeg skal tælle ned til. Måske til at jeg er 41+5, for der vil jeg nok blive sat i gang, hvis han ikke er kommet ud inden.

Samtidig er folk begyndt at ringe, kun med hensigt at spørge om én ting: ”har du født?”. Hver gang svarer jeg: ”ja, for en uge siden – vidste du ikke det?”. Jeg har ikke ligefrem planlagt, at holde det hemmeligt når jeg har født. Så skal hele verden nærmest vide det.
Jeg kan heller ikke kontakte nogen mere, for hver gang får jeg tilbage, at de troede det var fordi jeg havde født.

I dag stod den så også på besøg hos jordemoderen. Hun skød ham til at veje 4 kilo. Det kan jeg slet ikke overskue, ikke når hun så samtidig meddelte, at jeg ikke har åbnet mig eller har nogen andre tegn på fødsel lige foreløbig! Jeg har hele graviditeten igennem frygtet at få en kæmpe baby og det ser sådan ud. Selvfølgelig er det kun et skøn jordemoderen kommer med, så hun kan tage fejl.


Jeg håber snart at fødslen går i gang og jeg gider ikke at prøve alt muligt mere. Hindbærbladste er prøvet, trapper er prøvet, afslapning er prøvet, at danse rundt, spise stærk mad osv. Men intet har hjulpet bare en smule, så nu vil jeg bare prøve at få tiden til at gå. 
I morgen har jeg planlagt, at jeg vil tage ind til byen på shoppetur, torsdag står den på kaffehygge med min skønne svigerinde, fredag ved jeg ikke endnu hvad jeg skal, men lørdag står på min brors 30års. Så tiden kommer til at blive fyldt ud og så må han komme, når han gider eller når han bliver tvunget ud!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar