søndag den 20. juli 2014

Havregrynskager

Har du lyst til at synde lidt, med en masse sukker, men på en lækker måde? Så skal du helt klart smage disse havregrynskager. 

Jeg har tyv stjålet opskriften fra Frk. Hansens blog (hun ved det godt) og med så skøn en opskrift, så skal den da deles! Det var pigerne inde fra Strut, der fik lov til at nyde disse kager, da jeg havde bagt dem sammen dag, som jeg skulle ind og interviewes. Det er i dag, at interviewet med mig kommer på Struts blog

Opskriften på havregrynskagerne:

Ingredienser:

110g havregryn
100g margarine
150g sukker
1 tsk bagepulver
1 tsk mel
1 æg

Smelt margarinen, bland havregrynene i, og lad det stå og trække i 10 minutter. Bland resten af ingredienserne i og rør det hele godt sammen. Fordel kagerne med to teskeer og med god afstand imellem, da de flyder meget ud under bagning. 

Bag dem i en forvarmet ovn på 200 grader i 8-10 minutter. Hold godt øje med dem, for når de først er færdige, så går det stærkt og de kan let blive brændte. 

Jeg fik da også lige købt en lille ting med, da jeg var inde forbi Strut - man kan jo ikke lade være, med alle de lækre ting de har. Det blev til en "Just Before Te", som jeg kan begynde på fra næste uge, da den hedder 5 uger før og 5 uger efter fødslen. Jeg glæder mig til at kunne nyde den, enten som en varm kop te eller at lave den om til iste, til de varme sommerdage. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar