fredag den 20. juni 2014

Fortælling fra en nybagt mor #1


Følelesen af at være nybagt mor er helt unik. Denne følelse har den nybagte mor, Therese, sat ord på. 



Lykken er... at blive mor

Efter 9 måneder oprandt dagen endelig, hvor vores lille Villads kom til verden kl.01:59 14/6, lige på terminsdatoen. Efter en halv times presseveer og hårdt arbejde, så kommer han ud og op i armene på mig - og lige med det samme er alt smerte og arbejde glemt. Det er helt fantastisk og fra første sekund er jeg helt fyldt op af kærlighed til det lille menneske der ligger på mit bryst.

Så kommer familien på besøg, man bliver helt overvældet af deres glæde - det er en hel lille lykkerus. Især da de to stolte storebrødre kommer på besøg. Deres glæde er så stor, at det er rørende.

Efter et par dage på sygehuset, omgivet af søde sygeplejersker, var vi klar til at komme hjem og "stå på egne ben". Det er dejligt at være hjemme, og det hele føles egentlig naturligt, som om man har haft ham hjemme længe.
Men jeg skal da også være ærlig, selvfølgelig er det hårdt at man får ikke alt den søvn man er vant til, men det glemmer man ligeså snart man kigger på sin lille guldklump.

Vi er ude og gå en tur med barnevognen. Vi ser en gravid og lige der i det sekund, kan jeg godt mærke jeg savner min mave. Savner at mærke han sparker og møffer rundt, det giver lige et lille stik i hjertet.

For det har været dejligt at være gravid - men det er nu endnu bedre at jeg kan holde ham tæt ind til mig og give ham et kys.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar