mandag den 16. juni 2014

Fødselsdag eller babyshower?

I går, søndag, var det meningen at min kæreste og jeg skulle afsted til fødselsdag hos mine forældre. Min far bliver 54 år i morgen og derfor var det jo skønt, at han ville holde lidt fødselsdag på en søndag i stedet for på en hverdag. 

Min kæreste går en tur med hunden inden vi skal afsted. Jeg begynder at stresse, for vi skal være der kl. 15 og kl. 14.45 er de stadig ikke tilbage. Jeg ringer til min kæreste, der fortæller at vores hund har dårlig mave, så de skynder sig så meget, som de nu kan. Jeg ved dog, at min kæreste ikke har gjort sig klar, så når de kommer tilbage, skal han lige skifte tøj osv. Den når at blive 15.10 før vi kommer ud af døren og jeg ringer derfor til min mor, for at sige at vi er forsinket. Der er underligt stille i baggrunden i forhold til, at der skulle være fødselsdagsfest. Men et er en hurtig tanke, som er væk lidt efter igen. 

Da vi så kommer op til det første store lyskryds, så holder politiet midt i det hele og spærrer vejen. De har åbenbart anholdt en motorcyklist, da hans motorcykel ligger midt på vejbanen og han selv sidder inde på græsset i håndjern. Dette betyder endnu en forsinkelse, da vi så må køre en omvej. 

Hjemme hos mine forældre ringer vi på og min mor åbner - også en lidt underlig ting, da min far normalt altid åbner døren, i hvert fald på hans fødselsdag. Men vi kan bare beholde skoene på, da fødselsdagen bliver afholdt i haven.
Den første jeg så ser, da jeg kommer ind i stuen, er min veninde Stefanie. Bag hende hænger der så et skilt, hvor der står "It's a boy". Så kan jeg pludselig se min svigermor og to andre veninder. I alt ni kvinder, som alle sammen står med et kamera i hånden og dokumenterer min målløshed. Jeg var fuldstændig mundlam og vidste ikke havd jeg skulle sige eller gøre. For at være ærlig, har jeg i dag - dagen efter - endnu ikke helt forstået, hvad det var der skete. 

Det var så hyggeligt - med lege, gaver og lækkerier. Der var frisk frugt, pizzasnegle og en gravidmavekage. Det var helt vildt med gaver - Njord bliver den lækreste lille dreng i hele byen, med alt det skønne tøj. 

Der var dog nogen der ikke havde kunne komme, som helt klart var savnet. Men dem der var der, gjorde helt klart dagen uforglemmelig


Babybulen søndag d. 15. juni - 30+0
Min fine kage - lavet af min svigerinde
Hele gavebordet - helt overvældende

Min kreative mor (og far, der havde lavet en kage af stofbleer og vaskeklude)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar