onsdag den 14. maj 2014

Forkælelse



Pakker og pakker - der er forkælelse til lillemanden, med alle de skønne ting, der kommer ind af døren for tiden. 


Både i går og i dag er der kommet pakker til lillemanden - det er utroligt med alle de gaver, til trods for at han slet ikke er blevet født endnu (og endda har nogle måneder endnu). 
I går kom den lækreste babydyne. Den er lavet af kapok, og er både økologisk og allergivenlig. Jeg havde regnet med en lidt mere "flyffy" dyne, men den er dejlig blød og lever den op til hvad den lover, med at være temperaturregulrende, ikke kunne suge fugt osv. så er jeg en meget tilfreds mor :) 
Med dynen kom der også en hårbørste til baby med gedehår. Den bløde børste skulle være dejlig for den lilles hovedbund og derudover være med til at øge blodcirkulationen. Jeg er spændt på at kunne afprøve begge ting til august. 

Både dynen og hårbørsten kan bestilles hos Helsebarn.dk

I dag kom der så endnu en pakke (faktisk 2!), som jeg tror at både lillemanden og jeg bliver glade for. Mon ikke også at vi kommer til at bruge mange timer med at bruge den. Det er ammepuden fra Doomoo. Den skønneste og fineste ammepude. Kæresten var med til at vælge, hvilken en det skulle være. Det blev den grå, som jeg er glad for. 
Den er bestilt hos Babygear.dk, der ud over at have en masse forskellige ting, også har fri fragt. Det er ikke første gang jeg har bestilt fra deres side og det er bestemt heller ikke sidste.

Anden pakke i dag kom fra Ønskebørn, som indeholdt det fine badekar fra Stokke Flexi Bath og 8 styks stofbleer fra Pippi. Jeg glæder mig til at kunne bade lillemanden i det fine badekar, at kunne hygge om ham og jeg håber, at han kommer til at elske sit badekar lige så meget som jeg gjorde, da je var lille. Det smarte ved dette badekar er også, at man kan aflæse temperaturen på vandet, ved at se på proppen. Jeg glæder mig til at se om det egentlig virker :) Og mon ikke også at stofbleerne kommer til at blive flittig brugt - fine farver har de i hvert fald!

Alle 3 ting er noget mine forældre har bestilt til os. Så nu er tingene ved at falde på plads - vi mangler stadig mange ting, men der er jo også længe til d. 24. august. Så mon ikke at vi når det vi skal inden :)

6 kommentarer:

  1. Spændende at følge med i alle de indkøb. Venter selv en dreng til august og synes det kan være uoverskueligt med alt det man skal ud og investere i. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Stort tillykke med graviditeten - det er virkelig drengenes år :) og skønt med endnu et august-barn.

      Det er ret uoverskueligt - jeg prøver at få overblik med en liste, måske det kan give dig lidt mere overblik? og om ikke andet, så er andre mødre en stor hjælp i junglen af ting og sager.

      Slet
  2. Jeg har også lavet en liste over de vigtiste ting. Men vil da gerne se den for at se om jeg mangler noget. :) Jeg synes faktisk det sværeste er at finde ud af hvor meget tøj man har brug for..

    Og ja, der er godtnok mange drenge på vej rundt omkring. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er meget rart at kunne sammenligne, med andre end magasinernes. Jeg lavede en liste på telefonen i noter, så jeg har fået slettet det efterhånden, som det er blevet købt eller vi har fået det :)
      Men den lød/lyder nogenlunde sådan er:
      - Vugge
      - Trille barnevogn (m. pusletaske og lift)
      - Puslekommode
      - Puslepude fra SmallStuff
      - Ammepude fra Doomoo
      - Stokke Flexi Bath
      - Nabby babyalarm
      - 2 x babydyne
      - Sengetøj
      - Stofbleer (10 stk.)
      - Babyhåndklæder
      - Barnevognsrand

      Har du nogle gode ideer til hvad der evt. mangler? :)

      Ja, hvor meget tøj og så hvor "varmt" det skal være. Jeg har jo termin tæt på september (jeg ved ikke hvornår i august du har). Så man ved jo ikke om det bliver en kold eller varm sensommer.

      Slet
  3. Ja man ved godt at de kataloger og magasiner man får vil sælge det hele. Og mange af tingene har man ikke brug for.
    Jeg har samlet det hele i et dokument på computeren hvor jeg har skrevet ca. priser på. Og så markerer jeg med fed og skriver den pris vi har købt det til på. Så har jeg et overblik over hvor meget vi har brugt også. :) Min liste er lidt lang kan jeg se, så jeg skriver bare de ting på som du ikke har på din. :)
    - Badetermometer/termometer
    - Madrasser
    - Lagen
    - Autostol
    - Voksipose (evt. bæreplade)
    - Insektnet og regnslag til barnevogn

    Jeg ved ikke hvor meget tilbehør som hører med til en Trille barnevogn, vi har fået foræret en ny odder zip, og den hører der ikke noget tilbehør med til (her tænker jeg på madrasser til både lift og vogn), og så selvfølgelig lift som du også har skrevet.

    Kan se det vist er gået lige hurtigt nok med at skrive, men jeg har termin i oktober. :) Så der regner jeg med den værste varme har fortaget sig. Også derfor vi har valgt at købe en voksi, selvom vi også har lift, hvertfald når der skal soves til middag udenfor herhjemme. Når vi skal på besøg bliver det nok bare liften som kommer med.

    Jeg har hørt Joha har både en sommer- og en vinteruld, kan ret godt lide princippet med uld til de små som regulerer varmen, det skulle også forebygge sygdom osv. Har både investeret i en lidt kraftigere body og en tynd uld/silke body.

    SvarSlet
    Svar
    1. De vil sælge alt og helst det dyreste, som jo ikke altid er det bedste.
      Jeg har også cirkapriserne på min liste - det er fint, så hvis man nu finder det billigt et sted.
      Badetermometeret har jeg hørt er en del af pakken fra enten Libero eller Matas :) Så den slettede jeg fra min liste. Derudover har Flexi Bath den funktion, at proppen skifter farve efter vandets temperatur!
      Autostolen har vi allerede lånt og voksiposen er på min anden liste, den der hedder ønsker til barnedåben :) Der er også Tripp Trapp stolen, samt lidt andet lækkert.

      Der hører sådan set alt til Trille barnevognen, så der mangler intet - ud over lagner :)

      I oktober skulle det nok være mest i den kølige ende :) Jeg tror at voksiposen er uundværlig, især når de er vokset ud af liften.

      Joha skulle være rigtig godt - jeg har kun fået købt en body i uld/silke, men skal helt klart have købt mere. Men det er også derfor jeg har valgt den dyne, som jeg har. Den rette temperatur skulle forebygge vuggedød - så nattøj i uld og en temperaturregulerende dyne, så skulle man have det på plads.

      Slet