tirsdag den 6. maj 2014

Bønnefritter!!



Jeg har fundet min nye yndlingsspise og det er ved hjælp af min læsegruppe på studiet

Grønt er sundt og godt ... og lidt ensformigt i længden nogle gange. Så jeg har opdaget en ny lækker måde at spise bønner på. Super simpelt og så tager det ingen tid at lave. 

Du skal bruge:
Frosne eller friske ærter (antal er efter hvor mange du har lyst til at spise)
Olie
Smør
Salt og peber

Smelt smøret på panden, sammen med olien. Kom bønnerne på, når panden er varm. Drys med salt og peber. Det eneste du skal gøre nu, er at vende dem lidt i ny og næ, indtil de er blevet let gyldne. Så skal de af panden og spises. 

Da jeg spiste dem sidst, havde jeg lavet en chilimayo til, og skåret lidt avocado og tomat, samt lidt sorte oliven med sten. 
Chilimayoen kan du også selv lave med et snuptag. Jeg laver den lidt på slum, så jeg har ikke de præcise mål.

Du skal bruge:
Græsk yoghurt eller skyr
Mayonnaise
Ketchup
Cayennepeber
(måske lidt salt, alt efter dine smagsløg)

Kom ca. 2 spsk græsk yoghurt i en skål og ca. 1 spsk mayonnaise sammen med. Rør rundt. Kom derefter ca. 1 tsk ketchup i og smag til med cayennepeber. Cayennepeberen er alt efter hvor stærk du ønsker din chilimayo. Der skal muligvis mere mayonnaise i, så den ikke smager for meget af græsk yoghurt, men heller ikke så meget, at den smager kun af mayonnaise!

Velbekommen - jeg bliver jo helt sulten igen :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar