mandag den 28. april 2014

Passer du på din hud i solen?

Vi er rigtig mange danskere der ikke bruger solcreme i det danske sommervejr og når vi skal bruge solcreme, så bruger alt for lidt. Derma afholdt i går et event, der hjalp en masse kvinder i at finde ud af, hvordan man får ”Sund hud i solen”.


Jeg er selv lidt af en synder på begge punkter. Nu har vi lige haft en påske med skønt vejr, hvor mange af os sikkert har siddet ude i solen med korte ærmer og bare ben.
Men hvor mange tænkte egentlig på, at huden allerede nu kræver beskyttelse. Helt ærligt, jeg gjorde ikke. Jeg sad ude på min nye altan, med min tykke, gravide mave fremme, så den kunne nyde godt af solens stråler.

Jeg er typen, der først begynder at tænke på solcreme, når temperaturen for alvor siger 20+ og for det meste kun når jeg er i udlandet.

Jeg var inviteret til et event hos Derma, som ville vise nogle af deres solprodukter frem,   nyheder til denne sommer. Her fandt jeg ud af en masse nye ting, både om produktet, men også om anvendelse af solcreme og vigtigheden i, at vi ikke må være skræmt af solen.


Når man taler om, hvor meget solcreme man skal bruge, for at være ordentlig dækket, så ved de fleste at man siger en håndfuld. Men efter eventen i går, så fandt jeg ud af, at min opfattelse af en håndfuld, slet ikke er en håndfuld! Det anbefalingen på en håndfuld lyder på, er fra starten af hånden til fingerspidserne og så med top på. Jeg vidste godt at jeg brugte for lidt, men så meget for lidt, det kom bag på mig.

Dog har Derma taget højde for, at vi ofte ikke bruger den mængde solcreme som vi bør. Mange af os ved det ikke, nogle vil ikke pga. at det tager tid før det træner ordentlig ind. Så nu har de lavet en ansigtssolcreme, som er så hurtig absorberende i huden, at vi kvinder ikke behøver at vente med at lægge makeup efter påføring.
            Ud over det har de lavet en sololie, som er på spray. Dette gør den nem at fordele på kroppen og så har de gjort alt for at den trænger så hurtigt ind som muligt – uden at den er tilsat sprit.
            Ikke mindst er Derma også kommet med en Aloe Vera aftersun, som består af 99 procent Aloe Vera.

Jeg har selv testet de tre produkter i den solrige weekend, som vi lige har haft, og jeg må sige, at jeg er meget positiv overfor dem alle. Ansigtssolcremen var lækker og var hurtigt trængt ind i huden. Soloilien havde jeg forventet ville fedte vildt meget, men efter fem minutters tid, var den trængt godt ind i huden og efterlod den blød.

Nu fik jeg så ikke for meget sol, som Aloe Veraen var som sådan ikke nødvendig, men havde en dejlig kølende på den varme solbeskinnede hud.

Så måske du skulle overveje at købe lidt nyt til sommerhuden - og husk at solcremen holder ca. 12 måneder når den er åbnet. Men hold altid øje med hvordan din solcreme ser ud. Den må ikke skille eller have skiftet farve, så skal den smides ud og udskiftes med en ny :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar