onsdag den 18. december 2013

Stempelkaffe i det lille hjem

Min elskede Stelton stempelkande, som har været min mors siden 2008, da jeg stoppede som piccoline hos Ejendomsfirmaet Valad. 

Det var et skønt sted at arbejde og det var da også der, hvor jeg fandt en af mine nuværende og elskede veninde Therese, som også var piccoline på det tidspunkt (vi var kun os to). Men jeg var i en afdeling på Stamholmen ved Avedøre og hun var i afdelingen på Islands Brygge. Grundet krisen, skulle afdelingen ved Avedøre lukkes og sammenlægges med den på Bryggen, samme sommer som jeg skulle starte på universitetet. Grundet denne sammenlægning, havde firmaet pludselig så mange ting ekstra, som fx stempelkander, at alle medarbejdere bare kunne tage det de havde brug for. Jeg fik dermed to Stelton kander med hjem, en stor (den på billedet) og en lille én-mands kande, som min mors veninde fik, og ikke mindst også en Trip-Trap servietholder. Kanden brugte min mor simpelthen ikke så meget og da jeg kun drikker en smule kaffe (for det meste når jeg er ude) og min kæreste slet ikke drikker kaffe, så ejer vi ingen kaffemaskine. Derfor mente min mor, at hun skulle have noget bedre kaffe når hun kom på besøg, end den instant kaffe som jeg servederede. Så nu er kanden endelig min igen. Jeg boede hjemme dengang, så det faldt mig aldrig ind, at jeg selv kunne få brug for den og har længe overvejet om man skulle ønske sig den. Men alligevel så ligger prisen på 599,95 og jeg havde andre ønsker, som stod højere oppe på listen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar