søndag den 15. december 2013

Lagkage til min søde kæreste


I går blev der holdt fødselsdag for min søde kæreste - og til en fødselsdag skal der da være en lagkage, så den måtte jeg jo kreere. Det blev til en lagkage (desværre med købte bunde, ville helst have lavet dem selv) med hindbærmousse, marcipan, kagecreme og pyntet med frosting. Jeg vil bare lige vise hvor fin den blev. Hvis du har lyst til at prøve at gøre kunsten efter, så kan du finde måden at lave den på inde på Copenhagencakes - som selvfølgelig har et meget bedre resultat, men det var mit første forsøg, så jeg synes at det var godt prøvet :)

Chokolade hjerterne er også hjemme-lavet. 
SÅDAN GØR DU:
Tag 200g mørk chokolade og hak det groft. Smelt den ene halvdel i et vandbad, når det er smeltet tages skålen af vandbadet og bland det resterende chokolade i - rør rundt indtil chokoladen er helt smeltet (det kan godt tage lidt tid). Kom derefter chokoladen i en tyllepose (eller evt. en frysepose, hvis du ikke har andet) og klip et lille hul i spidsen. Lav hjerterne på et stykke bagepapir og når de er færdige skal de på køl. Når de er helt kølet af, kan de bruges til alle mulige desserter - ikke kun lagkager.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar