tirsdag den 10. december 2013

Glæ-glæ-glæ-glædelig jul

Det er i denne tid hvor folk hygger og bliver helt varme inde i hjertet, grundet julen, lysene og alt det der ellers hører med. Men det er også tiden for folk der stresser! 


Og en af dem der stresser, det er mig. Jeg elsker normalt julen, hvor jeg plejer at lave en masse hyggelige ting, nusse om alt og tager det helt roligt. Det er i den tid, hvor jeg kan bruge flere dage på at købe julegaver, fordi hver enkelt skal udvælges, så den er helt perfekt. Normalt bliver intet gjort uden omtanke, men det må jeg glemme alt om i år. 
Jeg sidder med eksamen og er ved at blive kvalt. Normalt ville jeg tage i Tivoli flere gange, pynte rigtig op, skrive julekort osv. I år er Tivoli turen droppet - jeg kan simpelthen ikke finde tid, i hvert fald ikke tid, hvor jeg føler at jeg må uden at min eksamen dunker mig oven i hovedet. Jeg har hurtig fået pyntet lidt op og fået smækket nogle dekorationer sammen, men jeg kan slet ikke føle julehyggen. Bageriet, som er en tradition hos mine forældre, skulle bare overstås, så jeg kunne komme hjem igen. Og ikke en eneste vil modtage julekort fra mig - de er heldige hvis jeg dukker op juleaften og har husket gaverne! Det er frygteligt. 

Jeg ved at jeg ikke er den eneste der har det sådan i denne måned - jeg har en veninde, som også sidder og kæmper. Vi har aftalt at vi laver julehygge i januar, med glögg og det hele. Jeg håber dog at der er rigtig mange derude, der hygger sig og har en dejlig december måned - ikke mindst så håber jeg at det er dig :)

Jeg ville egentlig bare lige vise mine dekorationer, ønske dig god jul og så ellers skynde mig tilbage til mit skriveri...

God jul :)

Desværre ikke den bedste billedkvalitet; fra højre er en lille dekoration i en kurv, med et enkelt lys.
I midten er den dekoration som pryder sofabordet, på en skive af en træstamme, med to lys.
Sidst er der i et tinfad en dekoration med to hvide hyacinter (som efterhånden er sprunget ud), med en lille lyskæde. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar