tirsdag den 19. november 2013

DIY: Nyt til hjemmet

Jeg elsker jo at forny hjemmet og give det kærlighed, igennem en masse små og store ting, der tilsammen giver en helhed af hygge og hjemmelighed.


Mine forældre har ryddet op i deres kælder og de har mange ting i den kælder, helt tilbage fra før min bror blev født (og han bliver 30 år næste år). Så den kælder rummer både gode minder og skrammel, men babylegetøj, en gammel skrivemaskine, julepynt osv. Men da de gik igennem kælderen, fandt de blandt andet denne skønne reol/hylde, som havde taget skade af tidens gang. Den har i sin tid hængt oppe på min brors værelse, da han var lille. Den stod i første omgang i bunken, med alt det som bare skulle smides ud, lige indtil at jeg så den. Den kom nemlig med mig hjem, hvor den her skulle under en kærlig behandling.
Jeg fik købt noget selvklæbende folie, som lignede nogle rustikke brædder (den hedder sørme også Rustik). Først tænkte jeg at jeg ville købe noget billigt tapet, men jeg kunne ikke finde noget, som jeg kunne lide, uden at jeg skulle betale 450kr. for en hel rulle. Det ville have været smart, hvis jeg havde haft mange hylder, men med kun en enkelt, kunne det simpelthen ikke svare sig. Det selvklæbende folie kunne jeg købe i en farvehandel i Ringsted for kun 59kr. Det var lettere for mig at tage forbi, da jeg har familie i Ringsted, men ellers sender de heldigvis også fra deres hjemmeside. Malingen havde jeg i kælderen, så der var ingen udgift der.
Jeg beklager for kvaliteten af billedet - jeg har pt. intet kamera,
så dette er blevet taget med min iPad, som desværre ikke er verdens
bedste kamera. 
Der var dog ikke rigtig plads på den væg, som den skulle hænge på, så jeg fik kæresten til at hjælpe til med at flytte rundt på tingene på væggen. Først var han dog ikke helt med på ideen om at hænge det skrammel op i vores stue, men jeg fik dog lov og han er positiv over den lille ændring.

Først blev den slebet, så fik den grunder, derefter blev den malet to gange med almindelig maling og til sidst kom folien ind på bagpladen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar