søndag den 13. oktober 2013

DIY: Efterårets mange skatte #2

Jeg var jo ude og samle nogle småting for nogle par dage siden, af de småting har jeg nu fået brugt grenene til lidt kreativt, som skal skabe hygge i denne nu mørke og kolde tid. Måske det ikke er helt så koldt og mørkt endnu, men vi nærmer os med hastige skridt mod vinteren. 
For så at bruge lidt af naturen indenfor og for at forandre nogle af de gamle fyrfadsstager, som jeg havde liggende fra sidste år (og et par år før det), så lavede jeg to små hyggespredere. Det er meget simpelt og alle kan sådan set lave det selv. Du skal bare bruge nogle grene - som heldigvis ligger alle steder udenfor for tiden - og nogle glas fyrfadsstager samt en limpistol og så er du godt i gang. 
Grenene måles af og klippes i den længde som du synes passer til dig - du kan enten vælge at lade alle grenene få samme længde eller klippe dem lidt vilkårligt som jeg har gjort. Jeg sørgede dog hele tiden for, at der ikke var en eneste gren, som blev kortere end selve kanten på fyrfadsstagen. Jeg ville nok hellere ikke lade grenene blive alt for høje i forhold til fyrfadsstagen, da jeg ikke ville risikere at der kunne gå ild i det. 
Efter at du har klippet grenene i passende længder, begynder du blot at lime hver enkel gren fast på fyrfadsstagen med limpistolen. Du skal dog nok bruge flere grene end du lige regner med - jeg blev i hvert fald overrasket og måtte rende udenfor efter grene to gange mere efter den første portion. 
Jeg er ikke helt sikker på at stagerne er færdige eller ej, da jeg overvejer at sætte et blondebånd omkring dem, for at give dem et lidt mere feminint touch. Der skal i hvert fald ud og købes blondebånd og så må jeg se om det skal bruges der eller om jeg så må vente og bruge det til noget andet. En ting er sikkert, jeg skal nok få det brugt. Lige meget hvad, så giver disse stager et sødt skær ud på det der er omkring dem og så er der noget helt specielt ved at tage den rå natur med indenfor på den måde. 
Jeg håber at jeg har inspireret dig lidt til at tage naturen med indenfor. Resten af tingene som blev samlet sammen, som kastanjerne, skal nok først bruges i nogle juledekorationer, men nu får vi at se. Det kan være at der dukker noget andet op i mellemtiden. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar