onsdag den 16. oktober 2013

Den søde tid nærmer sig


Jeg ved at det er tidligt at tale om det, men jeg må indrømme at jeg er kommet i julestemning og jeg glæder mig som et lille barn til at skulle pynte op til jul, plus alt det andet der følger med. Men nu når jeg må vente lidt endnu med at pynte op, lave juledekorationer og hente juletræ, kan jeg jo lave nogle små forberedelser i stedet. Dette kan jeg blandt andet ved at læse i dette års udgave af magasinet Julen, som udkommer hvert år og har gjort det i mange år efterhånden . Min mor talte om at hun havde eksemplarer af magasinet helt tilbage til 1991. 

Ud over at kigge i magasinet Julen, kan man jo finde inspiration på blandt andet Panduro Hobbys hjemmeside, hvor de har gode ideer til julepynt mm. 
Derudover er der de mange blogs fra forgangne år, som har postet ideer til julen (som jeg jo så også selv kommer til at gøre i år). Ikke mindst, skal den stå på skovture, som skal være med til at indsamle de skønne ting fra naturen, som kan bruges i juledekorationer osv. 

En sidste ting jeg glæder mig til her til jul, det et at det nok bliver mit første år, hvor jeg selv får et juletræ. Sidste år besluttede vi at Huckie var for lille, så vi var bange for hvad han ville gøre ved træet, men i år er han jo teenager, så det er måske ikke bedre. Dog har jeg besluttet at jeg ikke gider at vente to år endnu, før jeg kan få lov til at få mit eget juletræ :) Så jeg har bestilt nogle julekugler på nettet (jeg skal nok fortælle hvorfra og vise billeder af dem, når du kommer hjem) og så skal der jo også laves juletræspynt. Dog har jeg lidt et dilemma, for på sin vis ville jeg gerne have et helt hvidt juletræ, men det bliver måske også lidt kedeligt. Hvad har du på dit juletræ?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar