fredag den 20. september 2013

En lille sund snack

Har du svært ved at glemme sukkertrangen når du sidder om aftenen, efter aftensmaden? Jeg har ofte - dog problematisk, for sukker og fede ting (som fx en magnum is) gør simpelthen at jeg får det fysisk dårligt. Så det er ikke kun den dårlige samvittighed over at spise noget usundt, min krop hader simpelthen det usunde også selvom min hjerne og mund skriger efter det.
Jeg har nu prøvet et lille trik og det hjælper. Frosne vindruer! De smager næsten ligesom vingummier og får faktisk samme konsistens, men det er sundt og man får det ikke dårligt bagefter - kun måske hvis man spiser for mange!

Det er nemt.

Tag en klase vindruer og skyld dem godt. Klip så klasen i passende små klaser (den mændge som du mener at kunne spise som en hurtig snack). Kom enten de små klaser i plastikbøtter eller i fryseposer og kom dem i fryseren. Der går lige et par timer, så kan du tage din første klase ud, som du kan gå og snacke. Lækkert og sundt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar