onsdag den 24. juli 2013

En nem måde at rense ansigt

Måske kender du det selv, men til tider slår jeg fuldstændig ud i hovedet med bumser. Nogle gange når jeg er stresset og andre gange bare fordi det er den tid af måneden. Og jeg har prøvet alle mulige ting - nogle virker, andre gør ikke. Det eneste de dog har til fælles er at jeg har brugt en masse penge på disse produkter. 
Så talte jeg en dag med min svigerinde, der hver aften smør hendes ansigt med en hjemmeblanding og jeg blev inspireret til at prøve. Den er meget enkel. Den skal blot påføres om aftenen inden du går i seng.

2 dl vand
1 tebrev kamillete
1 spsk salt
Vat rundeller 

Kog vandet i en elkedel. Kom tebrev og salt i en kop, hæld det kogende vand over og lad det trække i 6-10 min. Rør rundt, så alt saltet bliver opløst og blandet sammen med alt vandet. Dyp vat rundellerne i kamillete/salt miksturen og tør dig selv i ansigtet. Husk at for at porerne åbner sig, så skal vandet være varmt - dog ikke så varmt at du brænder dig. Lad miksturen side i ansigtet hele natten. Næste dag tager du en klud og skylder den i varmt vand og renser dermed dit ansigt for miksturen. Når du har tørt det hele væk, smør du dit ansigt i en god ansigtscreme, som er beregnet til din hudtype. 
Jeg har fået den blødeste babyhud af at gøre sådan hver aften og den fjerner urenheder bedre end mange af de kendte mærker. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar