tirsdag den 18. juni 2013

Vidste du at...

Mexicansk mynte helt til venstre.
... Mynte har både smertestillende og bakteriedræbende egenskaber? 
Den findes i mere en 20 forskellige arter og har flere krydsningen. Mynte kan bruges frisk i både forskellige drikke og retter, fx kan den kommes i en kop og få hældt varmt vand over, så har du hjemmelavet mynte te. 

Min mynte gror og gror hjemme i altankassen, og er næsten ved at kvæle alt andet. Så jeg skal have brugt noget af den snart. Så må jeg se hvad jeg kan finde på - og måske der så kommer lidt opskrifter her på bloggen snart :)
I min altankasse gror der fra venstre af: mexicansk mynte, bordeaux basilikum, almindelig basilikum - på dette billede er der ikke vokset så meget op af min rosmarin og timian, men de er godt på vej. Fint ser det nu ud. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar