tirsdag den 18. juni 2013

Pip-deller med pps til

Uh, jeg får lavet meget med hakket kylling for tiden, men jeg er stor fan af kylling. Selvfølgelig er det rart med en stor bøg engang imellem, men så skal den helst komme fra Hereford Steakhouse, med en bagt kartoffel og grøn salat. Dette er ikke mindst fordi, jeg mange gange mister appetitten når jeg laver aftensmad. Så det skal være nemt, hurtigt eller bare kunne passe sig selv, så er jeg fan. Jeg ved dog godt at man helst ikke skal spise for meget om aftenen, men det er ikke sundt slet ikke at spise noget og det er svært når man får kvalme over maden.

Kyllingefrikadeller med pasta-pesto salat

En dejlig nem og lækker ret, som hurtigt kommer ud på middagsbordet. Retten består af kyllingefrikadeller og en pastasalat.

Kyllingefrikadeller (stærke):
2 spsk jalapeños
400 g hakket kyllingekød
1 rødløg
groft rugmel
1 dl mælk
1 æg
salt 
cayennepeber

Hak de 2 spsk jalapeños og løget groft og kom dem op i en skål. Tilsæt alle de andre ingredienser, med undtagen for kyllingekødet, og bland det godt rundt. Det skal blive en grødlig masse ala havregrød, så tilsæt rugmelet indtil det får den rigtige konsistens. Kom derefter kyllingekødet i og rør godt rundt. 
Form det til kugler på størrelse med en spiseske og steg dem på panden. Fedtstof er ikke nødvendigt, hvis du har en god slip-let pande.

Pasta-pesto salat:
200 g fuldkorns pasta (evt. skruer)
1 avocado
1/4 salathoved
et lille bundt radiser 
4 bøf tomater
½ agurk
½ glas pesto (eller hjemmelavet se evt. her)

Kog pastaen efter anvisningen på posen og skyld dem efter kogning under lidt koldt vand (pastaen kan også være fra middagen, dagen før og så bare bruges i salaten). Hak alle grøntsagerne til passende stykker kom dem i en skål. Bland pestoen sammen med pastaen og bland til sidst pastaen med salaten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar