mandag den 6. maj 2013

Styrk træningen med protein

Proteinpulver er ikke det værste i verden at drikke, men det er heller ikke ligefrem noget man hungrer efter. Så jeg har lavet nogle proteinbarer og jeg må sige at jeg er yderst tilfreds med resultatet.

Hvilke ting du kommer i din proteinbar er helt op til dig og kan varieres efter hvad du bedst kan lide. I min version har jeg valgt at bruge:
100 g mandler
20 g paranødder
200 g honning
50 g kokosmel
50 g kakao
150 g grovvalsede havregryn
50 g rugflager
20 g hirseflager
50 g tørrede tranebær
30 g lyse rosiner
150 g proteinpulver (vanille)
Mandelmælk

Smelt honningen i mikrobølgeovnen eller i et vandbad. Hold dog øje med det, for det smelter hurtigt. Blend derefter havregryn, nødder og kokos. Du kan dog også vælge at hakke nødderne groft, hvis du vil have lidt ekstra bid. Bland alle ingredienserne sammen, slut af med at komme mandelmælken i til sidst (opskrift på hjemmelavet mandelmælk findes her), for at sørge for, at massen bliver helt fast - den må ikke blive for våd. Kom dernæst massen op i et fad, dækket med bagepapir og kom den i køleskabet til massen er helt stiv. Til sidst skærer du proteinbarerne ud i den størrelse som du ønsker. Kom eventuelt hver enkel proteinbar i noget husholdningsfilm eller lignende, så du altid kan have en med på farten, til at sørge for den lille sult eller til efter træningen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar