onsdag den 1. maj 2013

Let og lækker aftensmad

Jeg synes ofte at aftensmaden bliver det tungeste måltid på dagen. Det er i princippet ikke særlig hensigtsmæssigt, når nu at der ikke går så lang tid, fra man har spist aftensmad, til man skal sove. Derfor vil jeg da nu af tænke i lidt lettere retter til aftensmaden - jeg har tildels allerede gjort det, men det skal mere være 5 ud ag 7 aftener i stedet for kun nogle enkelte. Man kan så sige at jeg går aftentur med hunden, efter at jeg har spist og det gavner meget i stedet for bare at sidde stille. 
Aftensmaden i går stod på lakse-torskefrikadeller, hytteost med "pesto og råkost med gulerødder, æble, spidskål og tørrede tranebær. 

Ingredienser:
Lakse-torskefars
Hytteost
Basilikum
Olivenolie
0,5 hvidløg
10 gulerødder
4 æbler
1 spidskålshoved
Tørrede tranebær

Kom lidt olivenolie på en pande og varm den op. Kom derefter klatter af fiskefarsen på panden. Steg dem på begge sider til de er færdige. 
Kom basilikum, olivenolie og hvidløg i en blender og blend. Bland det derefter i en skål med hytteosten. 
Skræl gulerødderne og riv dem. Skær kernehuset ud af æblerne og riv dem. Del spidskålshovedet på midten ( husk at fjerne de yderste blade og skylle det inden brug!) og skær hver side i fine strimler. Bland alle tre ting i en stor skål og kom tørrede tranebær på toppen. 
Hvis du ikke vil spise al råkosten på en dag, vil jeg anbefale at du kommer de tørrede tranebær, med ind til middagsbordet, i en lille skål ved siden af. Hvis råkosten bliver opbevaret i køleskabet til næste dag, med tranebær i, bliver tranebærerne helt bløde og en smule ulækre. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar