tirsdag den 7. maj 2013

Grønt og lækkert

Grøntsagsfad i ovnen med bøf som tilbehør.

Jeg havde helt glemt, hvor meget jeg holder af champignoner! De smager simpelthen så godt, men jeg overser dem desværre ofte, ikke mindst fordi jeg har svært ved at tænke kreativt med dem. Dog fandt jeg en måde at bruge dem og lækre var de da.
Ud over champignoner, brugte jeg:
0,5 squash
5 gulerødder
5 kartofler
1 rødløg
1 forårsløg
1 peberfrugt
Og selvfølgelig 5 champignoner
Frisk basilikum
Olivenolie
Salt

Gulerødder og kartofler blev skrællet og skåret i stænger. Rødløget blev skåret i både, det samme med champignonerne. Squashen blev skåret i tern og peberfrugt og forårsløg blev skåret i skiver. Kom derefter det hele op i et ovnfast fad, hældt lidt olivenolie over, lidt salt og drys med friske basilikumsblade.
Lad det hele stå i ovnen ved 200 grader i 30 minutter. Helst med stanniol over, da det hele så bliver mere dampet.

Kødet er bøffer skåret ud af en kalveculotte, lad dem få 2 minutter på hver side (hvis du kan lide dit kød råt/medium). Server så det hele straks. Super lækkert og nemt. Og hvis man køber en god kalveculotte, har du til ca fire dage, dog kommer det an på culottens størrelse og hvor tykke eller tynde du ønsker dine bøffer. Jeg ville dog have ønsket at jeg havde en grill :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar