søndag den 21. april 2013

Nemt og lækkert

Jeg elsker når maden er lækker, men ikke mindst nem. Der er noget bestemt over at stå i køkkenet i flere timer, men mange gange vil man bare helst have at det går hurtig og at det passer sig selv.
Derfor har jeg lavet kylling indbagt i butterdej, simpelt og det passer faktisk bare sig selv. Jeg har ikke selv lavet butterdejen, dette kan man jo gøre, men så skal man påregne at dejen lige skal hvile osv inden brug :)

Kylling indbagt i butterdej

1 pk. butterdej (kan laves selv)
2 kyllingefileter
1/2 rødløg eller et meget lille løg
Pesto (kan også laves selv)
2 skiver ost (her har jeg brugt en chiligouda) 
Spinat

Både spinaten og kyllingen var taget direkte fra frost, men kan også bruges friske. Skær butterdejen over på midten, så du har to næsten kvadratiske stykker. Oven på den ene af styrkerne, lægges alle ingredienserne på den ene halvdel. Først har jeg lagt kyllingen, så en god klat pesto ovenpå, så rødløg i skiver, en skive gouda og til sidst spinat ved siden af (det ville have været bedst, hvis det også kunne have ligget oven på alt det andet). Fold derefter den anden halvdel ind over fyldet og mas kanterne sammen. Jeg brugte en gaffel til at lave et lille mønster rundt i kanterne, både for syns skyld, men også for lige at mase det ekstra godt sammen. 
Giv derefter pakkerne 30 minutter i en opvarmet ovn (varmluft) ved 200 grader. 
En sprød og lækker middag, der er hurtigt lavet :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar