tirsdag den 2. april 2013

Grød, grød, grød

De siger jo at havregrød er sundt, det er det i hvert fald ifølge en masse undersøgelser - det mætter og indeholder en masse godt for kroppen. Men det kan godt blive lidt kedeligt og jeg er ikke den der elsker grød mest, dog kan man jo gøre meget for at forbedre smagen. Jeg har prøvet lidt at lave en ændring, som i måske kan blive lidt inspireret af.

Jeg plejer, til en enkelt potion, at bruge:
1 dl. havregryn
1 dl. vand
lidt salt
1 spsk. 70 eller 80% chokolade (enten i pulver eller hakket fint)
Hvis du har brug for lidt ekstra, kan man købe noget vanilieproteinpulver og tilsætte.

På toppen har jeg tilsat æble i grove stykker, men det er jo her man kan gøre endnu mere. Man kan evt. lave en æblemos selv, uden sukker, komme nødder på toppen, friske bær, eller egen bærkompot. Man kan godt gøre det lækkert og mere lækkert, end det man oplevede da man voksede op :) Det man dog ikke kan ændre, det er udseendet på grød, det vil altid ligne grød og sådan er det bare! Og hvis der er en der ved, hvordan man ændrer det, så kommenter gerne, for så vil jeg gerne vide det :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar