lørdag den 13. april 2013

Gammelt tøj bliver nyt

Du kender sikkert godt følelsen: du kigger ind i dit skab og alt hvad du finder, er kun det gamle kedelig tøj, som du har haft på  mange gange før. Hvis du ikke har det sådan, så er du enten bare meget heldig (kreativt tænkende) eller også har du alt for meget tøj og må meget gerne donere noget til mig ;) 
Jeg må indrømme, jeg har alt for lidt tøj og alt for kedeligt tøj. Jeg har det med at få et anfald, hvor der bare skal ryddes op i skabet og så giver jeg en masse tøj væk eller sælger det. Men jeg er virkelig dårlig til at få købt nyt og synes ofte det er for dyrt, så jeg ender op med - ingenting! 
Dog er jeg ret god til at købe basicvarer, dvs. jeg har mange hvide, langærmede bluser, af samme slags. Det irriterende med hvidt er blot, at med tiden bliver det lidt gult eller gråt i det. Så nu har jeg taget en beslutning - jeg skal prøve at lave lidt af mit tøj om. Så jeg har købt tekstilfarve, perler og ruskindslapper.

Det med tekstilfarven havde jeg ikke gennemtænkt, for selvfølgelig var mine hvide bluser blevet syet med nylontråd og nylon kan ikke blive farvet. Så til trods for at mine bluser blev mørkegrå, så var syningerne stadig hvide. Meget dumt og slet ikke gennemtænkt!

Ruskindslapperne til albuerne har jeg ikke fået brugt, da jeg mangler lidt til at kunne lave et godt resultat.
Dog havde jeg også købt perler og de har gjort min kedelige ensfarvede striktrøje lidt mere festlig. Så med en nål, lidt tråd og nogle perler, er dette blevet mit resultat:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar