søndag den 31. marts 2013

Tærte - nemt og lækkert

Lidt nem mad og så blev det til tærte, med lidt af alt det jeg havde i køleskabet. Det er nu meget lækkert med en tærte, men jeg lave det næsten aldrig. Det blev dog til tærte her til aften og den smagte så godt!
Hvis du vil gøre kunsten efter, så er det der er vigtigst i en tærte; æg, tærtedej og butterdej (eller kun en af delene). Det blev til en bund af tærtedej, der kom i et tærtefad, der lige var blevet smurt. Så lagde jeg feta ud i hele bunden. På en panden stegte jeg bacontern og kyllingefileter. Æggene blev blandet sammen med lidt mælk, spinat, frisk basilikum og de stegte bacontern og kyllingefileter, skåret i små stykker. Krydr med salt og muskatnød. Kom så det hele ned i fadet. Kom tomater i skiver, hvidløg og rødløg i tern ud over tærten. Som låg kommer du butterdejen ud over, men husk at skær nogle riller i dejen, så dampen kan komme ud. Bag den derefter i en forvarmet ovn ved 200 grader i 35-40 minutter.

Ingredienser:
1 rulle tærtedej
1 rulle butterdej
5 æg
2 dl mælk
100 g. frossen spinat
frisk basilikum
75 g. bacontern
100 g. feta i skiver
2 tomater
½ rødløg
1 hvidløg
3 kyllingeinderfileter
salt
muskatnød

Velbekommen - nyd den, det gjorde jeg i hver fald :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar