søndag den 24. marts 2013

Lækker aftensmad

Speltsalat

Jeg har opdaget noget - sikkert noget som de fleste andre har opdaget for længe siden - nemlig speltkerner. Jeg har selvfølgelig haft hørt om speltkerner før, men var ærligtalt ikke helt sikker på, hvad jeg skulle bruge dem til. Men jeg har fået en øjenåbner! 
Hvis jeg skal vælge bruger jeg hellere speltkerner end ris - og det skyldes denne lækre opskrift:

Du skal bruge:
200 g spelt
300 g gulerødder
½ squash
1 rødløg
2 Kyllingeinderfileter 
100 g babyspinat (eller rucola)
Olivenolie
Salt, peber


Kog speltkernerne i vand - der skal være dobbelt så meget vand som spelt - kom en smule salt i. Kog i ca. 16-20 minutter, indtil kernerne har opsuget vandet. 
Forvarm ovnen ved 180 grader. Skræl gulerødderne og skær dem i 2 cm skiver, vend dem i lidt olivenolie og kom dem i et ovnfast fad. Skær squashen i passende stykker og læg dem ved gulerødderne sammen med kyllingefileterne. Drys med salt og peber. Kom fadet i ovnen i 20-30 minutter, til kyllingefileterne er færdige og gulerødderne stadig har bid. 
Vend alle ingredienserne sammen og server med det samme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar