fredag den 15. februar 2013

Torsdag d. 14. februar

Valentinsdag er ikke en dag jeg forventer noget af og er ikke noget vi som sådan fejrer, min kæreste og jeg. Jeg vidste at vi skulle på restaurant, da vi havde bestilt billetter gennem Copenhagen Dining Week, så intet over det - ud over hygge.
Alligevel lå der roser på bordet og en æske fra bageren, da jeg kom hjem fra studiet. Sådan en skøn overraskelse og så flotte roser. Jeg blev helt mundlam. Og kagerne var de sødeste valentinskager, af chokolade lagkagebunde, hindbærmousse, hindbærsyltetøj og små marcipan hjerter ovenpå. Så lækkert!


Restauranten der blev besøgt, var Meyers Deli på Gl. Kongevej. Et virkelig lækkert sted og skøn mad! Det er helt klart ikke sidste gang at vi har besøgt Meyers Deli. Vi startede ud med en jordskokkesuppe, lavet på lys øl, med grønne æbler og rugbrødsknas. Så lækkert - den opskrift skal helt klart afprøves.

Hovedretten var en bøf af oksetykkam, der blev serveret med årstidens grøntsager, der bestod af rødbede og blomkål. Dertil var der en kirsebærsovs, kartoffelmos og lidt syrnet fløde.

Desserten bestod af en citronfromage, der var tilsat lakrids - både rørt ind i fromagen og drysset ovenpå, sammen med flager af hvid chokolade. Det var simpelthen så lækkert, ikke mindst fordi lakridsen ikke var gennemtrængende, men kom snigende som en eftersmag, efter hver eneste bid.

Jeg skal helt klart til at lege med lakrids i madlavningen - og så håbe på en lidt roligere uge i næste uge, så jeg kan få givet Jer lidt opskrifter og anden inspiration.
Rigtig god fredag :)











Ingen kommentarer:

Send en kommentar