lørdag den 23. februar 2013

Allerede lørdag - snart søndag

Hold da op hvor tiden flyver! Jeg får jo ikke lavet halvdelen af det jeg skal og bør gøre. Energiniveauet er helt i bund - det skal der gøres noget ved! Det er den kulde og det mørke - jeg mangler forår og solskin, men det mangler de fleste danskere nok :)

I morgen må jeg lige få lavet lidt lækkert og få lagt herind, så i kan få lidt inspiration og ikke selv falde helt i søvn.

Dog har jeg her en lille opskrift på lidt kartoffelsalat med kyllingefrikadeller - kyllingefrikadellerne er lavet på samme måde som oksekødsfrikadellerne herinde, bare med kyllingekød i stedet for oksekød.

Kartoffelsalat:
Creme fraiche (den laveste procent du kan finde)
Ketchup
Dijonsennep
250 g kartofler
1 rødløg
2 hvidløg
Salt & peber

Kog kartoflerne i vand, til de er færdige. Du lan vælge at skrælle dem før eller efter de er kogt - det er hvad du bedst kan lide. Jeg skræller dem altid efter de er blevet kogt, da jeg synes det går hurtigere :) Efter kartoflerne er kogt hældes vandet fra og de skylles under rent koldt vand. Som alternativ kan man have lavet kartoflerne tidligere på dagen eller dagen før, da de ikke må være varme når de blandes med resten af ingredienserne.
Brug 2/3 dele af en bøtte creme fraiche og hæld det op i en skål. Brug ca 1 spsk ketchup og 1 tsk sennep. Pres hvidløget i en hvidløgspresser og hak løget nogenlunde fint. Kom det hele i skålen og bland sammen. Smag dressingen til med salt og peber. Til sidst skæres kartoflerne i store tern og bland dem op i skålen.

For at gøre kartoffelsalaten lidt ekstra lækker, kan du tilføje peberfrugt, tomat, agurk eller de grøntsager du foretrækker - du kan også tilføje lidt frisk basilikum for at give den prikken over i'et :)

Jeg håber at du nyder din weekend og jeg vender tilbage i morgen med lidt nyt godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar